Veelgestelde vragen

  1. Waarom heeft de DigiTag een pincode?
    Elke DigiTag heeft een pincode om te zorgen dat de gegevens van je huisdier alleen bekeken kunnen worden door mensen die fysieke toegang hebben tot de DigiTag of de tag- en pincode van jou hebben gekregen. Zo zorgen we dat alleen de vinder van je huisdier en je vrienden toegang hebben tot het profiel.
  2. Kan ik het profiel van mijn huisdier aanpassen?
    Ja. Je kan het profiel van je huisdier altijd aanpassen op DigiPet.nl. Hiervoor is alleen een lopend abonnement nodig.
  3. Mijn huisdier komt nooit buiten, dan heeft een DigiPet tag geen zin?
    Niets is minder waar, juist huisdieren die nauwelijks buiten komen raken buiten gedesoriënteerd. Ze zijn dan slecht in staat de weg naar huis te vinden en raken dus eerder zoek. Als je huisdier gevonden wordt kan hij echter weer snel bij je terug zijn als je hem hebt voorzien van een DigiPet tag.
  4. Wat is een QR code?
    Een QR code is een digitale code die snel kan worden gelezen met een tablet of smartphone en direct naar de PetPage van je huisdier leidt.
  5. Mijn huisdier heeft de DigiTag verloren. Wat nu?
    Als de DigiTag binnen een jaar na aanschaf verloren raakt dan kun je dit op de profielpagina van je huisdier doorgeven. Tegen een bijdrage van € 2.95 voor de verzending en administratie sturen wij je dan éénmalig een nieuwe DigiTag toe en koppelen we het profiel aan die nieuwe tag. We deactiveren ook de oude tag zodat die niet langer zal werken.
  6. De DigiTag is beschadigd en onleesbaar geworden. Wat nu?
    De DigiTag is ontworpen om goed tegen vocht, vuil en een stootje te kunnen. Als een DigiTag binnen een jaar toch beschadigd en onleesbaar is geworden dan kun je dit ook op de profielpagina van je huisdier aan ons doorgeven. Net als bij een verloren DigiTag sturen wij tegen een bijdrage van € 2.95 voor de verzending en administratie éénmalig een nieuwe tag toe.
  7. Hoe weet ik wanneer het abonnement op de PetPage van mijn huisdier verloopt?
    Bij de aanschaf van een DigiTag is een driejarig abonnement op de PetPage inbegrepen. Het abonnement gaat in wanneer je de DigiTag registreert en de vervaldatum zie je ook terug op de profielpagina van je huisdier. Enkele weken voordat het abonnement verloopt sturen wij een bericht dat je het abonnement kunt verlengen.
  8. Mijn abonnement is verlopen. Wat nu?
    Wanneer je abonnement is verlopen is het niet meer mogelijk het profiel van je huisdier aan te passen. Wel zullen we tot drie maanden ná het verlopen van het abonnement de PetPage in stand houden, zodat een vinder nog steeds kan zien waar je huisdier thuis hoort. Als je binnen deze drie maanden het abonnement verlengt blijft het hele profiel behouden en kun je het ook weer aanpassen.
  9. Kan ik meerdere tags registreren?
    Ja, dat kan. Op één DigiPet account kun je meerdere tags registreren zodat je het profiel van al je huisdieren op één plaats kan beheren.
  10. Kan ik een DigiTag gebruiken voor een ander huisdier?
    Ja, je kan het oude profiel gewoon vervangen met een nieuw profiel.
  11. Kan ik een DigiTag overdragen aan iemand anders?
    Ja, dat kan. Hiervoor moet degene aan wie je de DigiTag wilt overdragen een eigen DigiPet account hebben. Vanuit de profielpagina kun je de DigiTag dan overdragen aan die andere account. Wanneer de ontvanger de overdracht heeft geaccepteerd verschijnt het profiel in zijn of haar account en verdwijnt het profiel uit de jouwe.
  12. Ik heb een ander huisdier dan een kat of hond: kan ik ook een DigiPet-tag aanschaffen
    DigiPet is vooral bedoeld voor honden en katten. Vogels kunnen via een ring terug gevonden worden Voor de overige kleine huisdieren is de DigiPet-tag nog niet de beste oplossing. Als je goede ideeën hebt, willen wij met je meedenken of we je kunnen helpen met ontwikkelen. Neem contact met ons op via de tab contact.